Aracın tasarımında en çok dikkat çeken nokta kanat şeklinde açılan kapıları. İç mekânda ise şık detaylar düşünülmüş. Deri ve alüminyum kaplama parçalarla şekillendirilmiş iç mekânda lüks ve sportiflik bir arada sunulmaya çalışılmış. Özellikle vites kolunun açık bırakılmış alt kısmı bu aracın safkan performans sunabilecek kapasitede olduğunu vurguluyor. Orta konsola yerleştirilmiş büyük dokunmatik ekran artık lüks spor araçların olmazsa olmazlarından.
Yeni Pagani modeli, tamamen karbon titanyumdan üretilmiş monokok gövdesinin de büyük katkısıyla 1350 kg ağırlığa sahip. Aracın başka kısımlarında da bol bol karbon fiber kullanıldığını görüyoruz. Aslında yeni model ağırlık olarak Zonda'dan 120 kg daha ağır. Bunun sebebiyse Amerikan güvenlik kurallarına uyması için yapılan geliştirmeler olarak açıklanıyor.
Pagani mühendisleri aracın tasarımında en yüksek verimliliği elde etmek için oldukça fazla çaba sarf etmiş. Huayra'nın yüksek hızlarda yere basma etkisini arttırmak için birbirinden bağımsız hareket edebilen dört farklı spoyler tasarlanmış. Ayrıca aracın motorunu soğutabilmek için de motor bölümüne giden birçok kanal eklenmiş. Pagani Huayra'nın orta kısmında, Mercedes-Benz AMG takımının Pagani için özel ürettiği 6.0 litrelik V12 motor bulunuyor. Çift turbolu ünite 700 hp güç ve 1000 Nm'nin üzerinde tork üretebiliyor.
Stuttgart'lı üreticiden alınan motor, gücünü çift kavramalı 7 kademeli sıralı şanzımanla arka aksa gönderiyor. Bir milyon Euro civarında fiyat etiketine sahip olması beklenen Huayra'nın performans verileriyle ilgili resmi bir açıklama yapılmadı ancak aracın 0-100 km/h hızlanmasının 3,3 saniye civarında olması ve maksimum 370 km/h hıza ulaşacağı tahmin ediliyor.