OtoGüncel Forum
0 oy
704 gösterim
Expert (12.1k puan) sordu | 704 gösterim

1 cevap

0 oy

 

Dizel motorların silindirlerinde, benzinli motorlarınkine göre daha yüksek sıcaklıklarda ve sıkıştırma oranlarında, daha büyük yanma basınçları teşekkül eder ve bu basınçlar pistonlar üzerinden kranka miline aktarılan torkunda daha büyük olmasına sebep olur. Aynı motor gücü için;
Güç (P)= Tork (T) x Krank Açısal Hız (ω) 
tork büyüdükçe (T), krankın açısal hızının yani devir sayısının daha küçük olması gerekir. Öte yandan, dizel motorlarında daha yüksek sıcaklıklarda ve basınçlarda daha büyük yanma kuvvetleri oluşur. Bu yanma çevrimlerini benzinli motorlardaki kadar sıklıkla gerçekleştirmek; motoru çok daha güçlü kılmakla beraber, yapımında daha dayanıklı ve özel malzemelerin kullanılmasını gerektirdiğinden üretim maliyetini arttırır. Yakıt tüketimi de ona göre artar tabii ki. Bu açıklamalar konuyu özetliyordur sanırım.
Expert (12.1k puan) cevapladı

İlgili sorular

0 oy
2 cevap
4 Aralık 2012 OtoGüncel Expert (12.1k puan) sordu | 18.2k gösterim
0 oy
1 cevap
0 oy
1 cevap
0 oy
1 cevap
10 Eylül 2012 OtoGüncel Expert (12.1k puan) sordu | 731 gösterim
0 oy
1 cevap
Otomobiller Hakkında Tüm Sorularınızı Sorun, Uzmanları Cevaplasın.

340 soru

255 cevap

11 yorum

363 üye

340 soru
255 cevap
11 yorum
363 üye