Yüksek basınçla direkt enjeksiyon, çift değişken bağımsız kam zamanlaması ve turboşarj teknolojilerinin kullanılmasıyla düşük silindir hacminden yüksek performans ve yüzde 20'ye varan oranlarda yakıt tasarrufu sağlanmasıyla tüketici adına avantaja dönüşüyor. EcoBoost motor, dakikada 1500 devirden 5000 devire kadar korunan maksimum tork değeri sayesinde konvansiyonel benzinli motorların aksine performans ve ataklığıyla yüksek sürüş keyfi sunuyor. Dört silindirli Ford EcoBoost motor bütünüyle yeni, düşük hacimden yüksek güç üreten, aynı zamanda düşük yakıt tüketimi ve düşük CO<sub>2</sub> emisyon değerlerine sahip benzinli motor ailesini temsil ediyor. Avrupa'daki Ford mühendisleri tarafından global kullanım için geliştirilen ve İngiltere'de üretilen bu yeni 1.6 litrelik EcoBoost motor, en gelişmiş motor teknolojilerini bir araya getiriyor.