OtoGüncel Forum
0 oy
337 gösterim
2006 model Land Rover Freelander Sport Sistem dizel otomatik bir aracım var. Aracımın turbosunun en üstteki lastik bağlantı borularının uç kısımlarından yağ sızdırıyor. Servis bunları terleme diye adlandırıyor ve normal olduğunu ve problemin hepsinde olduğunu söylüyor. Sizce bu durum normal midir? Ya da neden kaynaklanıyor olabilir? Bunu önlemek için ne yapmak gerekir?
Expert (12.1k puan) sordu | 337 gösterim

1 cevap

0 oy
Turbonun ikinci emişinden sonraki hortum iki kelepçe ile tespitleşmiştir. Hortumun çalışma ortamında, yüksek basınçta yağla karışık hava basıncı bulunmaktadır. Hortum içerisindeki sirkülasyon ve basınçtan dolayı kelepçelerle tespitlenen kısımlarda hafif yağ karışımlı bir terleme olabilmektedir. Bu daha çok hortum kelepçelerinin gevşemesinden ve hortumun elastikiyet özelliğini kaybetmesinden kaynaklanmaktadır. Zaten servise bu şikâyetten gidildiğinde öncelikle kelepçelerin sıkılıkları ve hortumun elastikiyeti kontrol ediliyor. Şayet hortum elastikiyetini yitirmişse kelepçelerle birlikte değiştiriliyor. Normal kullanımlarda bu hortum ve kelepçeler genellikle 80 bin km’lik bakımda değiştiriliyor. Yaygın olarak hortumun çalışma ortamı titreşime maruz kaldığından kelepçelerde gevşeme görülmekte ve yağımsı bir terleme yapabilmektedir. Bu gibi durumlarda kelepçelerin sıkılıkları kontrol edilmeli ve gevşekse sıkılmalıdır. Ancak hortumun elastikiyet özelliğinin normal olup olmadığına da bakılmalıdır.
Expert (12.1k puan) cevapladı

İlgili sorular

+1 oy
1 cevap
21 Kasım 2012 niyaziyagci OtoFan (160 puan) sordu | 4.9k gösterim
0 oy
1 cevap
0 oy
1 cevap
23 Ekim 2012 OtoGüncel Expert (12.1k puan) sordu | 15.8k gösterim
–1 oy
2 cevap
3 Ekim 2012 OtoGüncel Expert (12.1k puan) sordu | 20.6k gösterim
Otomobiller Hakkında Tüm Sorularınızı Sorun, Uzmanları Cevaplasın.

345 soru

258 cevap

12 yorum

386 üye

345 soru
258 cevap
12 yorum
386 üye