OtoGüncel Forum
0 oy
320 gösterim
2006 model Land Rover Freelander Sport Sistem dizel otomatik bir aracım var. Aracımın turbosunun en üstteki lastik bağlantı borularının uç kısımlarından yağ sızdırıyor. Servis bunları terleme diye adlandırıyor ve normal olduğunu ve problemin hepsinde olduğunu söylüyor. Sizce bu durum normal midir? Ya da neden kaynaklanıyor olabilir? Bunu önlemek için ne yapmak gerekir?
10 Eylül 2012 OtoGüncel Expert (12,110 puan) sordu | 320 gösterim

1 cevap

0 oy
Turbonun ikinci emişinden sonraki hortum iki kelepçe ile tespitleşmiştir. Hortumun çalışma ortamında, yüksek basınçta yağla karışık hava basıncı bulunmaktadır. Hortum içerisindeki sirkülasyon ve basınçtan dolayı kelepçelerle tespitlenen kısımlarda hafif yağ karışımlı bir terleme olabilmektedir. Bu daha çok hortum kelepçelerinin gevşemesinden ve hortumun elastikiyet özelliğini kaybetmesinden kaynaklanmaktadır. Zaten servise bu şikâyetten gidildiğinde öncelikle kelepçelerin sıkılıkları ve hortumun elastikiyeti kontrol ediliyor. Şayet hortum elastikiyetini yitirmişse kelepçelerle birlikte değiştiriliyor. Normal kullanımlarda bu hortum ve kelepçeler genellikle 80 bin km’lik bakımda değiştiriliyor. Yaygın olarak hortumun çalışma ortamı titreşime maruz kaldığından kelepçelerde gevşeme görülmekte ve yağımsı bir terleme yapabilmektedir. Bu gibi durumlarda kelepçelerin sıkılıkları kontrol edilmeli ve gevşekse sıkılmalıdır. Ancak hortumun elastikiyet özelliğinin normal olup olmadığına da bakılmalıdır.
10 Eylül 2012 OtoGüncel Expert (12,110 puan) cevapladı

İlgili sorular

+1 oy
1 cevap
21 Kasım 2012 niyaziyagci OtoFan (160 puan) sordu | 4,543 gösterim
0 oy
1 cevap
12 Mart 2013 OtoGüncel Expert (12,110 puan) sordu | 13,139 gösterim
0 oy
1 cevap
23 Ekim 2012 OtoGüncel Expert (12,110 puan) sordu | 15,198 gösterim
–1 oy
2 cevap
3 Ekim 2012 OtoGüncel Expert (12,110 puan) sordu | 19,711 gösterim
Otomobiller Hakkında Tüm Sorularınızı Sorun, Uzmanları Cevaplasın.

329 soru

252 cevap

11 yorum

345 üye

329 soru
252 cevap
11 yorum
345 üye