OtoGüncel Forum
0 oy
601 kez görüntülendi
2006 model Land Rover Freelander Sport Sistem dizel otomatik bir aracım var. Aracımın turbosunun en üstteki lastik bağlantı borularının uç kısımlarından yağ sızdırıyor. Servis bunları terleme diye adlandırıyor ve normal olduğunu ve problemin hepsinde olduğunu söylüyor. Sizce bu durum normal midir? Ya da neden kaynaklanıyor olabilir? Bunu önlemek için ne yapmak gerekir?
Expert (12.2k puan) tarafından | 601 kez görüntülendi

1 cevap

0 oy
Turbonun ikinci emişinden sonraki hortum iki kelepçe ile tespitleşmiştir. Hortumun çalışma ortamında, yüksek basınçta yağla karışık hava basıncı bulunmaktadır. Hortum içerisindeki sirkülasyon ve basınçtan dolayı kelepçelerle tespitlenen kısımlarda hafif yağ karışımlı bir terleme olabilmektedir. Bu daha çok hortum kelepçelerinin gevşemesinden ve hortumun elastikiyet özelliğini kaybetmesinden kaynaklanmaktadır. Zaten servise bu şikâyetten gidildiğinde öncelikle kelepçelerin sıkılıkları ve hortumun elastikiyeti kontrol ediliyor. Şayet hortum elastikiyetini yitirmişse kelepçelerle birlikte değiştiriliyor. Normal kullanımlarda bu hortum ve kelepçeler genellikle 80 bin km’lik bakımda değiştiriliyor. Yaygın olarak hortumun çalışma ortamı titreşime maruz kaldığından kelepçelerde gevşeme görülmekte ve yağımsı bir terleme yapabilmektedir. Bu gibi durumlarda kelepçelerin sıkılıkları kontrol edilmeli ve gevşekse sıkılmalıdır. Ancak hortumun elastikiyet özelliğinin normal olup olmadığına da bakılmalıdır.
Expert (12.2k puan) tarafından

İlgili sorular

+1 oy
1 cevap
21, Kasım, 2012 niyaziyagci OtoFan (160 puan) tarafından soruldu | 5.8k kez görüntülendi
0 oy
1 cevap
0 oy
1 cevap
12, Mart, 2013 OtoGüncel Expert (12.2k puan) tarafından soruldu | 15.4k kez görüntülendi
0 oy
1 cevap
24, Ekim, 2012 OtoGüncel Expert (12.2k puan) tarafından soruldu | 16.6k kez görüntülendi
–1 oy
2 cevap
3, Ekim, 2012 OtoGüncel Expert (12.2k puan) tarafından soruldu | 21.6k kez görüntülendi
348 soru
260 cevap
12 yorum
366 kullanıcı
Grafik Tasarım