OtoGüncel Forum
0 oy
8.9k kez görüntülendi

 

Slm Hocam ben uzun süredir araç aramaktayım, 5. aracımı alacağım inşallah. Volvo S40 D, Auris D4D araçları test ettim. Bunlardan Volvo beni oldukça etkiledi. 160 km sürate çıktığım halde araçta en ufak bir kararsızlık göremedim. Ne yalan söyleyeyim, doğrudan almak isteyeceğim bir araç. Ancak başka kullanan arkadaşlardan, s40 larda özellikle debriyaj ve elektronik arızaların çıktığı ve 3-4 yaştan büyük S40 larda problem fazlalğı olduğunu ifade ettiler. Ayrıca yedek parça ve işçilik fiyatlarının astronomik olduğunu duyunca soğudum. Auris ise (5 yıllık toyota kullanıcısıyım) risksiz bir araba. İç hacmi geniş, oturma pozisyonu yüksek, direksiyonu oldukça kaliteli ve inanılmaz derecede sessiz bir araç. 6 vites oluşu da oldukça hoşuma gitti. Ancak 120 km hızı geçtiğimde aracın savrulma hissi verdiği ve yokuşlarda motorun biraz yetersiz geldiği hissine kapıldım. Özelliklerine göre ise fiyatı biraz yüksek gibi geldi. Golf'ün henüz test sürüşünü yapmadım, ancak içine oturunca oldukça kaliteli bir görüntüsü var. Oturma pozisyonu daha sağlıklı gibi geldi. Daha önceki kasa Jettaya yolcu olarak bindiğimde aracın yolda gidişi etkilemişti, sanırım yeni Golf de etkileyecek gibi...Hocam alacağım araç büyük ihtimalle dizel olacak çünkü yılda 20 bin km nin altına hiç düşmedim. Aslında Golf 1.6 alıp LPG uygulatmak da aklımdan geçmiyor değil ancak garanti dışı kalacağı için biraz riskli olacağından çok mantıklı gelmiyor. 4 kişilik bir aile olduğumuzdan arka koltuk genişliği ve bagaj da önemli. Burada arka koltuk genişliği bakımından Auris, Bagaj konusunda ise Golf daha önde. Ancak uzun yola senede 1-2 sefer gittiğimizden ve araçların arka koltuk mesafesi ve bagaj hacmi çok farklı olmadığından ikisi de işimizi görecek gibi. Benim asıl dikkat ettiğim husus aracın kullanım özellikleri ve güven vermesi. Bir de arızasızlık olmazsa olmaz. Ayrıntılı yazdım, kafanızı şişirdim kusuruma bakmayın asıl sorumu sorayım; 1. Volvo S40 bana büyük problemler çıkarır canımı sıkar mı? Senede 1 500-600 lira verilen düzenli bakım masrafından bahsetmiyorum. Benim bahsettiğim, beklenmedik çıkan ve yolda bırakan arızalar. 2. Golf aynı şekilde problemli midir? Fabrika çıkışında bir Tiguan'ın DSG sinde problem yaşayan bir tanıdığım olmuştu, servis gideremedi. Başka bir tanıdığım sıfır polo ile 3 kez yolda kaldı. Yani demem o ki bu durum tesadüf mü, yoksa kronik problemli VW sayısı çok mu? Gönlüm 2. el Volvo diyor, olmadı Golf (2. el açısından). Auris de iyi hoş da, 95 model corollam bile daha keyifli sürüş izlenimi veriyor. Sırf kliması olsun biraz daha yeni görünsün diye 50 bin lira vermek doğru mu?
 
 Lütfen yardım edin Şimdiden teşekkürler.
Expert (12.2k puan) tarafından | 8.9k kez görüntülendi

1 cevap

0 oy

Merhaba Oğuz Bey aslında benim açıklayacağım ufak tefek detayları siz zaten araştırmışsınız ama bence yine de sadece klima ve yeni bir görünüş olarak düşünmeyin çünkü 50.000 lira gibi bir bedel ödediğinizde karşılığında inanın bana çok fazla şey satın alacaksınız. Nedir bunlar derseniz her şeyden önce güvenlik sonra konfor, kalite, estetik, hız, ekonomi vs. vs. emin olun buna değecektir. Gelelim sorunuza öncelikle Volvo S40 tamamen ayrı ele almak gerek çünkü sedan araç olması nedeniyle diğerlerinden ayrılıyor. Bahsettiğiniz diğer 2 model Hatcback araç. Yaptığınız açıklamalardan bagaj ihtiyacınızı tam anlayamadım ama eğer 4 kişilik ailenin 2 si ufak çocuk ya da içlerinde bebek varsa bunların bebek arabaları ve diğer detaylarını düşünürsek sedan araç her zaman bir adım öndedir. Bunun yanında aracı sadece siz değil eşinizde kullanacaksa pratik ve şehir içi kullanımına uygun olsun derseniz bu sefer de hatcback araç öne çıkıyor. Bence öncelikle bu kriterlere bakarak tercih yapmalısınız. Başta da söylediğim gibi tamamen farklı 2 sınıfı sormuşunuz o nedenle önce yukardaki açıklamayı yaptım şimdi ise bu faktörlerin değerlendirmesini size bırakarak konudan bağımsız şekilde açıklama yapmak isterim. Volvo’yu kalitesi, sürüşü, güvenliği ve diğer aklınıza gelen her şeyle kesinlikle diğer araçlardan üstün olarak değerlendirmek yanlış sayılmaz. Çünkü bu sadece benim fikrim değil tüm dünyada marka olarak kendisini ispatlamış ve dünya markaları arasında yerini kabul ettirmiş bir araçtır. Zaten sizde bunu aracı kullanarak tespit etmişsiniz buraya kadar sorun yok. Gelelim aracın 2.el piyasasına satış sonrası hizmetlerine ve yedek parça fiyatlarına. Öncelikle belirtmeliyim ki arkadaşınızın söylediği gibi ne bu araçta nede bahsettiğiniz diğer araçlarda piyasa da herkes tarafından bilinen ve sık rastlanan bir sorun yok. Madem teknik olarak başladık buradan devam edelim sizin belirttiğiniz diğer araç sorunları da tamamen tesadüf olmuştur. Belirttiğiniz 3 markada kendi sınıflarında mükemmel olarak değerlendirebileceğimiz araçlar ama insanın olduğu her yerde hata faktörü mutlaka vardır bu da milyonda bir olsa dahi hatalı bir araç üretimden çıkıp kalite kontrolde gözden kaçarak piyasaya girmesine neden olabilir. Sonuçta öyle bile olsa firma marka imajı açısından bu hatanın arkasında mutlaka durur ve bir çözüm getirir. Yalnız bir tek Auris’lerin dizel araçlarında kullanılan yarı otomatik şanzımanlarında yoğun trafikte kullanırken ısınma problemi bulunmaktadır ama düz ve tam otomatik şanzımanlı araçlarda böyle bir sıkıntı yok. Sorun yarı otomatik şanzımanın bizdeki İstanbul gibi yoğun trafiği olan illere göre dizayn edilmemiş olmasından kaynaklanıyor. Gelelim satış sonrası ve yedek parça fiyatlarına bu 3 araç için yetkili servislerde ödeyeceğiniz periyodik bakım ücretleri ortalama aynıdır. Hiçbirinin servis ücreti Renault, Fiat ya da Hyundai marka araçların ki gibi hesaplı değildir ama bu da sizi yanıltmasın belirttiğiniz araçlarda kullanılan malzemeler daha kaliteli ve daha uzun ömürlüdür. Şöyle ki Renault ta kullanılan bir baskı-balata takımı 3 lira Volvo da kullanılan 5 liradır belki ama Renault 30.000 km sonra değiştirirse Volvo 60.000 km de değiştirir buna da işletme maliyeti açısından bakacak olursak daha ucuza bile gelir bunu iyi değerlendirmek gerek. Maalesef biz toplum olarak ilk olarak cebimizden çıkan paraya baktığımız için hemen diğerlerine pahalı sıfatını yapıştırırız. Burada sadece göz önünde bulundurmanız gereken bir husus var oda Volvo’nun her ilimizde yetkili servisi bulunmamaktadır. Aracı büyük şehirler dışında kullanacaksanız kesinlikle sorun yaşarsınız. Periyodik bakımlar yılda bir kez onu belki çevre illerdeki servislerde halledebilirsiniz ama ufak tefek meydana gelebilecek teknik arızaları da düşünmek gerek. Yakıt olayına gelirsek yine güzel bir detaya değinmişsiniz zaten bizde araç kullanıcılarına yılda 20.000 ve üzeri kilometrelerde yol gidiyorlarsa dizel araç tavsiye ediyoruz. Şunu unutmayın ki hiçbir zaman LPG’li araçlarla dizel araçlardan elde ettiğiniz yakıt ekonomisini bulamazsınız. Kısaca örnek verecek olursak belirttiğiniz araçlar kullanma ve yol şartlarına göre benzinli modellerinde şehir içi ortalama 50-60 kuruş şehir dışı 25-30 kuruş yakmaktadır yine aynı araçlara LPG taktırdığınızda şehir içi ortalama 30-40 kuruş şehir dışı 20-25 kuruş yakar ama bu araçların dizel versiyonlarını tercih edecek olursanız onlarda da şehir içi ortalama 25-30 kuruş şehir dışı 15-20 kuruş gibi bir oran elde edersiniz. Tabi değerler şu anki benzin, LPG ve motorin fiyatları baz alınarak elde edilen ortalama değerlerdir. Son olarak ta 2.el piyasasına bakacak olursak piyasa değeri en az kaybeden ve satışta en önce giden araç olarak sıralarsak Golf, Auris arkasından da Volvo gelmektedir. Umarım açıklamalarım size bir yol göstermiştir. Şimdiden hayırlı olsun.

Expert (12.2k puan) tarafından

İlgili sorular

0 oy
1 cevap
12, Mart, 2013 OtoGüncel Expert (12.2k puan) tarafından soruldu | 4.0k kez görüntülendi
0 oy
1 cevap
10, Eylül, 2012 OtoGüncel Expert (12.2k puan) tarafından soruldu | 5.8k kez görüntülendi
0 oy
1 cevap
12, Mart, 2013 OtoGüncel Expert (12.2k puan) tarafından soruldu | 2.5k kez görüntülendi
0 oy
1 cevap
12, Mart, 2013 OtoGüncel Expert (12.2k puan) tarafından soruldu | 4.8k kez görüntülendi
348 soru
260 cevap
12 yorum
366 kullanıcı
Grafik Tasarım