OtoGüncel Forum
0 oy
385 kez görüntülendi
Expert (12.2k puan) tarafından | 385 kez görüntülendi

1 cevap

0 oy

 

Araç arkadan itildiği için kararlı gidişi, önden ve dört tekerden çeker sistemlere göre daha düşüktür. 
Önden çekişli araçlar: Bir cismin kararlı, dengeli ve düzgün ilerlemesi istendiğinde onu itmek yerine çekmek düşünülür. Otomobil imalatçıları, araştırmalar sonunda önden çekişin üstünlüğünü kabul etmişlerdir. 
Dört tekerlekten çekiş: Dört tekerlekten tahrikli sistemler; kısmi (Four Wheel Drive – FWD, 4WD) ve daimi dört tekerlekten tahrikli sistemler (All Wheel Drive – AWD) olarak ikiye ayrılır. Bu sistemlerde motordan gelen giriş torku vites kutusu vasıtasıyla merkezi diferansiyele iletilir. Dört tekerlekten çekişin faydasını anlamak kolaydır. Eğer araç iki tekerlek yerine dört tekerlekten tahrik ediliyorsa boylamasına kuvveti potansiyel olarak iki katına çıkar. Herhangi bir 4WD sisteminin temel parçaları; iki diferansiyel (ön ve arka) ve bir transfer kutusudur. 
Sürekli dört çeker (AWD): İki tekerlekten çekişli (2WD) araçlara göre, özellikle viraj alırken çeşitli avantajlara sahiptir. İki tekerlekten çekişli araçlarda dengesizlik görülmesi olasılığına karşın, gücün tüm tekerleklere iletildiği sürekli dört tekerlekten çekişli araçlarda, dönüşlerde önden kayma veya arkadan kayma oluşmaz.
Expert (12.2k puan) tarafından

İlgili sorular

0 oy
1 cevap
13, Eylül, 2012 OtoGüncel Expert (12.2k puan) tarafından soruldu | 1.3k kez görüntülendi
0 oy
1 cevap
13, Eylül, 2012 OtoGüncel Expert (12.2k puan) tarafından soruldu | 531 kez görüntülendi
0 oy
0 cevap
10, Ocak, 2018 yildiz_1679 OtoFan (120 puan) tarafından soruldu | 826 kez görüntülendi
0 oy
1 cevap
348 soru
260 cevap
12 yorum
366 kullanıcı
Grafik Tasarım