Aslında bu testi bazı dergiler u-split testi olarak vermektedir. Ancak doğrusu µ-split fren testidir. Yolun sağında ve solunda farklı yol tutuş özellikleri sağlayan değişken zeminli pistte yapılan testler µ-split fren testi olarak isimlendirilir. Yani aracın bir tarafındaki lastikler tutunma katsayısı yüksek (kuru asfalt gibi) olan bir yüzeyde iken diğer kısmındaki lastikler tutunma katsayısı düşük olan (buz gibi) bir yüzeydedir.
Bu testle, aracın ağırlık merkezi etrafındaki savrulma momentine tepkisi ölçülmeye çalışılır. Auto motor & sport tarafından yapılan µ-split testinde, araç 100 km/h’de frenlenir. µ-split diye tanımlanan testte kısa durma mesafesinin yanı sıra aracın dengede kalıp kalmadığına da bakılır. Bu test ile araç şeritte mi kalıyor yoksa yoldan mı çıkıyor? sorusuna cevap aranır.