Şuan dizel araçlarda 2 tip otomatik şanzıman kullanılmaktadır. Bunlar tam otomatik ve yarı otomatik (Ford ASM, Alfa Romeo Selespeed, Opel Easytronic, Honda İ-shift, Peugeot ve Citröen MCP, Mercedes Sequentronic Tiptronik vs. şeklinde de adlandırıyorlar) şanzımanlardır. Ülkemiz koşullarına göre ve en az sorun çıkartan olsun derseniz öncelikli tercihiniz tam otomatikler olmalı. Çünkü şuana kadar yarım otomatik şanzımanlarla ilgili sürekli sıkıntılarla karşılaşılmaktadır. Nedir bunlar derseniz birincisi yoğun trafikte sürekli dur-kalktan dolayı şanzıman ısınıp arıza moduna geçebiliyor. İkincisi sıklıkla elektronik şanzıman beyninde arızalar meydana gelebiliyor ve üçüncü olarak ta araçlar eğimli yollarda dururken geriye doğru kaçırma yapıyor. Tam otomatik şanzımanlar da eğer fabrikasyon bir arıza yoksa bu tür sorunlarla karşılaşmanız pek mümkün değil. Bu nedenle size öncelikle tam otomatik sınıf araçlar tavsiye etmek isterim ama bu konuda araç sayısı biraz sınırlı. Bildiğim kadarıyla Renault ve Hyundai markalarının dışındaki tüm markalar yarı otomatik şanzıman kullanmaktadır. Tabi bu durum dizel araçlar için geçerli. Benzinli araçlarda ürün yelpazesi oldukça geniş ve daha fazla alternatif mevcut. Eğer tercihinizi sedan araçlardan yana kullanacaksanız Renault Megane II ya da Hyundai Era iyi bir seçim olabilir ama ben hatcback tipi bir araç isterim derseniz o zamanda en iyi seçim Hyundai i30 modeli olacaktır. Bu iki markada araçlarında tam otomatik şanzıman kullanmakta. Bunların dışında araç isterseniz yarı otomatik şanzımanlı araçlara bakmak zorundasınız. Onlara da bakıp sıralayacak olursak DSG şanzumana sahip olan Volkswagen Passat-Jetta-Golf-Polo, Opel Astra-Meriva-Corsa, Peugeot 308,Toyota Corolla-Auris ve Ford Focus-Fiesta gibi araçları tercih edebilirsiniz.