OtoGüncel Forum
0 oy
8.0k kez görüntülendi
Jetta TSI 170 HP aracım var. Aracımda takılı olan 205/55 R16 lastiklerin yerine 225/45 R17 ebatlarındaki lastikleri kullansam ne gibi sakıncası olur?
Expert (12.2k puan) tarafından | 8.0k kez görüntülendi

1 cevap

0 oy

 

Otomobiller fizik kurallarına göre hareket eder ve durur. Otomobillerin bu hareketleri sırasında yerle temasını sağlayan ve otomobilin tüm teknik özelliklerini yere aktaran en önemli organları hiç şüphesiz lastikleridir. Bundan dolayı otomobil üreticisinin önerdiği lastik ebadının dışına çıkmamak hem yakıt tüketimi hem de sürüş dinamiği açısından en doğru tercihtir. Jetta TSI’nın kullanıcı el kitabında ön ve arka lastik ebatları 205/55 R16 olarak belirtilmiş. 205/55 R16 ebadında önerilen lastiklerin yüksekliği 0,113 m,  çapı 0,632 m ve yuvarlanma çevresi ise 1,98 metredir. Aracınıza taktırmayı düşündüğünüz 225/45 R17ebadında lastiklerin yüksekliği 0,101 m, çapı 0,634 m ve yuvarlanma çevresi ise 1,99 metredir. Lastiklerin yanal kuvvet geliştirmesi ve bu kuvvetleri iletmesinde, lastiğin geometrisi önem arz eder. Kesit oranı küçüldükçe (225/45 R17 ebatlı lastiklerin kesit oranı 205/55 R16 lastiklerden daha küçüktür) dönüş kararlılığı artar. Ayrıca lastiğin yuvarlanma çevresinin artması, doğal olarak lastiğin çapını büyütecek ve tabanını da genişleteceğinden güç kayıplarına ve ekstra yakıt tüketimine sebep oluşturacaktır. Ayrıca boyut büyümesi aracın süspansiyonunun sertleşmesine ve kullanım konforunun bozulmasına da neden olabilir. Lastikler için temel ilke her zaman için aynı “dönme yarıçapına”sadık kalmaktır. Farklı ebatta lastik tercih edilecekse lastiğin dönme çevresinin orijinale göre en fazla %-2,5 ya da %+1,5 arasında olması gerekir. Sizin seçmeyi düşündüğünüz lastik te bu sınırlar içerisindedir.
Sözün özü: Değişimlerde temel ilke, araç altındaki orijinal lastiğin dönme çevresine sadık kalmaktır. Başka bir ifadeyle, değişim sonucunda aracın yerden yüksekliği değişmemeli veya çok yakın toleranslarda olmalıdır. Değişimlerde özellikle jant ofsetine dikkat edilmelidir. Lastiklerdeki boyut büyümesi aracın yerden açıklığını bir miktar arttırarak, süspansiyonunun sertleşmesine ve kullanım konforunun bozulmasına da neden olabilir. Tüm bu açıklamalarıma rağmen sizin taktırmayı düşündüğünüz lastiklerin yuvarlanma çevresi ile orijinal lastiğin yuvarlanma çevresinin birbirine çok yakın olduğunu belirtmeliyim. Ancak benden söylemesi siz siz olun hem kendiniz hem de trafikteki diğer sürücü ve yolcuların güvenliği için araç üreticisinin önerdiği lastiklerden vazgeçmeyin. En doğru ve güvenli seçim budur. Sağlıcakla kalın
Expert (12.2k puan) tarafından

İlgili sorular

0 oy
1 cevap
0 oy
1 cevap
5, Ekim, 2012 OtoGüncel Expert (12.2k puan) tarafından soruldu | 6.0k kez görüntülendi
0 oy
0 cevap
2, Mart, 2015 evren48 OtoFan (120 puan) tarafından soruldu | 184 kez görüntülendi
0 oy
2 cevap
8, Temmuz, 2015 mehmet OtoFan (120 puan) tarafından soruldu | 616 kez görüntülendi
0 oy
1 cevap
12, Mart, 2013 OtoGüncel Expert (12.2k puan) tarafından soruldu | 8.9k kez görüntülendi
348 soru
260 cevap
12 yorum
366 kullanıcı
Grafik Tasarım