Sayın Fatih Mehmet Börü,
Sorunuzun cevabına başlamadan önce start-stop sistemi hakkında kısaca bilgi vermek isterim. Sistem, otomobil durduğunda, vites boşa alındığında ve sürücü debriyaj pedalını serbest bıraktığında motoru durduruyor. Debriyaja basılmasıyla motor yeniden çalışmaya başlıyor. Son derece sessiz, çalıştırması rahat ve hızlı start-stop sistemi, sürücü vites değiştirirken motoru, rölanti devrine geri döndürüyor. Start-stop sistemi, etkili akü teknolojisi ve sofistike enerji yönetimiyle birleştirilerek, düşük sıcaklıklarda dahi çalışmanın kesintisiz sürmesini sağlamaktadır.
Sorunuzun cevabına gelince normal çalışma sırasında yağ pompası devrede olduğu için aracınızın motorunda gerekli kısımlar yağlanır. Fakat araç çalışmadığı sürece böyle bir duruma gerek yoktur. Çünkü stop etmiş aracın motoru çalışmaz yani içinde hareket eden piston, krank mili ve kam mili gibi parçalar durur ve hareket etmez dolayısıyla yağlanmasına gerek duyulmaz. Eğer sorunuzu motor için değil turbo sistemi için soracak olursanız start-stop düzeneğinin şehir içi trafik şartlarında etkin olduğu gerçeğinden hareketle, bu konumda zaten turbonun devrede olmadığı, basınç üretmediği, basınç üretebilecek devirlere de çıkmadığını ve ek bir yağlamanın gerekmediği de görülür. Turbolu araçlarda yüksek devirlerde kullanımdan hemen sonra aracı stop etmeden bir süre beklemek gerekir ama normal devirlerde frene basıp durana kadar zaten turbo da durma aşamasına gelir ve beklemeye gerek kalmaz. Ayrıca şunu da belirtmeliyim ki aracınız satışa sunulmadan gerekli bütün kontrolleri, test sürüşleri ve deneyleri firmaların ilgili departmanları tarafından yapılmaktadır. İçiniz rahat olsun. Aracınızı iyi günlerde ve kazasız kullanmanız dileğiyle.