Dizel motorların silindirlerinde, benzinli motorlarınkine göre daha yüksek sıcaklıklarda ve sıkıştırma oranlarında, daha büyük yanma basınçları teşekkül eder ve bu basınçlar pistonlar üzerinden kranka miline aktarılan torkunda daha büyük olmasına sebep olur. Aynı motor gücü için;
Güç (P)= Tork (T) x Krank Açısal Hız (ω)
tork büyüdükçe (T), krankın açısal hızının yani devir sayısının daha küçük olması gerekir. Öte yandan, dizel motorlarında daha yüksek sıcaklıklarda ve basınçlarda daha büyük yanma kuvvetleri oluşur. Bu yanma çevrimlerini benzinli motorlardaki kadar sıklıkla gerçekleştirmek; motoru çok daha güçlü kılmakla beraber, yapımında daha dayanıklı ve özel malzemelerin kullanılmasını gerektirdiğinden üretim maliyetini arttırır. Yakıt tüketimi de ona göre artar tabii ki. Bu açıklamalar konuyu özetliyordur sanırım.