OtoGüncel Forum
0 oy
2.0k kez görüntülendi

Bende w124 kasa mercedes E200 var.motoru ilk çalıstırma esnasında rolanti düşüklüğüyle karşı karşıya kalıyor motor gaza geçinçe normale dönüyor pms beyninden yapar denildi Almaya dan pms beyni getirtdim taktım gene aynı değişen birşey olmadı bu durum da ne yapabilirim bana yardımcı olursanız sevinirim şimdiden teşekkürler.

Expert (14.2k puan) tarafından | 2.0k kez görüntülendi

1 cevap

0 oy
W124'ünüzdeki bu klasik sorun için çok doğru bir tespit yapılmış, ancak maalesef parça değişimi işe yaramamış. PMS (PMS - Pierburg Mixture System) beyinleri, bu araçlarda nadiren bozulur. Sorun genellikle **beyinden gelen komutları uygulayan veya beyne veri gönderen mekanik/elektronik parçalardan** kaynaklanır.

PMS beyni değiştiğine göre, artık sorunun kaynağı %99 ihtimalle aşağıdaki noktalardan biridir. Kontrol etmeniz gerekenler sırasıyla:

### 1. Hava Ölçer (Air Flow Meter / AFM) - EN YÜKSEK İHTİMAL

*   **Görevi:** Motora giren havanın miktarını ve sıcaklığını ölçerek PMS beyinine bildirir. Beyin de bu veriye göre yakıt miktarını ayarlar.

*   **Arıza Belirtisi:** İçindeki potansiyometre (ölçüm şeridi) aşınmış veya kirlenmiştir. Soğuk motor için gereken ekstra yakıtı hesaplayamaz, bu nedenle ilk çalıştırmada rölanti düşer veya stop eder. Gaza basınca hava akışı artar ve ölçüm yapabildiği için motor düzelir.

*   **Ne Yapmalı?**

    *   **Kontrol:** Aracı çalıştırıp rölantide dururken, hava ölçere hafifçe vurun veya bağlantı soketini oynatın. Eğer rölanti anında düzelirse veya bozulursa, arıza oradadır.

    *   **Temizlik:** Hava ölçer sökülüp, **"hava ölçer spreyi"** veya **"elektronik temizleyici"** ile içindeki sensör ve şeritler **çok nazikçe** temizlenebilir. *(Dikkat: Fırça vs. ile fiziksel temas kurmayın!)*

    *   **Ayarlama:** Bazı W124 hava ölçerlerinin yanında, rölantiyi bir miktar manuel olarak ayarlayabileceğiniz küçük bir vida bulunur. Bu vida çok küçük hareketlerle (1-2 mm) oynatılarak rölanti ayarlanabilir. **(Bu işlem ince ayar gerektirir, dikkatli olunmalı)**.

    *   **Değişim:** Temizlik ve ayar işe yaramazsa, hava ölçer değişmelidir.

### 2. İdle Actuator (Rölanti Motoru / Kontrol Valfi)

*   **Görevi:** PMS beyininden gelen komutla, rölantideyken motora bypass yaparak ekstra hava gönderir ve motorun sabit devirde kalmasını sağlar.

*   **Arıza Belirtisi:** İçi kirlenmiştir, sıkışmıştır veya arızalıdır. Soğuk çalıştırmada yeterli havayı sağlayamadığı için rölanti düşer.

*   **Ne Yapmalı?** Sökülüp, **"karbüratör temizleyici"** sprey ile içi ve vanası iyice temizlenmelidir. Temizlik sonrası da düzelmezse değişimi gerekir.

### 3. Sıcaklık Sensörü (Coolant Temperature Sensor / CTS)

*   **Görevi:** Motor soğukken beyine "motor soğuk, daha zengin karışım gönder" komutu verir. Beyin de rölanti motorunu ve enjeksiyon süresini buna göre ayarlar.

*   **Arıza Belirtisi:** Arızalıysa, motor soğuk olduğu halde beyine "motor sıcak" sinyali gönderir. Bu yüzden beyin soğuk motor için gerekli zengin karışımı ve yüksek rölantiyi sağlamaz, motor boğulur.

*   **Ne Yapmalı?** Multimetre ile direnci ölçülerek kontrol edilmeli veya direkt yeni bir orijinal sensör ile değiştirilmelidir. Nispeten ucuz ve sık arıza yapan bir parçadır.

### 4. Vakum Kaçağı

*   **Görevi:** -

*   **Arıza Belirtisi:** Emme manifoldu ve bağlı hortumlardaki (özellikle rölanti motoru, fren vakum pompası, vs. bağlantıları) çatlak/delikler, motorun rölantide ihtiyaç duyduğu vakumu kaybetmesine neden olur. Bu da rölantinin düşmesine veya dalgalanmasına sebep olur.

*   **Ne Yapmalı?:** Motor çalışırken, emme manifolduna bağlı ince hortumlar ve contalar **sıvı sabunlu su** veya **vakum kaçak spreyi** ile kontrol edilmelidir. Baloncuklanma görülen yer kaçak yapıyordur.

### 5. Yakıt Basıncı Regülatörü

*   **Görevi:** Yakıt basıncını sabit tutar.

*   **Arıza Belirtisi:** İçindeki diyafram yırtılırsa, yakıt vakum hortumu ile emme manifolduna kaçar. Bu da soğuk çalıştırmada aşırı zengin karışıma ve düzensiz rölantiye neden olabilir.

*   **Ne Yapmalı?:** Vakum hortumunu sökün. Hortumdan benzin kokusu veya benzin geliyor mu kontrol edin. Geliyorsa regülatör değişmelidir.

---

### Özet ve Eylem Planı:

1.  **İlk ve En Basit Çözüm:** **Hava ölçeri sökmeden, bağlantısını çıkarıp tekrar takın.** Bazen oksitlenmiş bir bağlantı bile bu sorunu yaratır.

2.  **Hava ölçeri** temizlemeyi ve gerekirse ayar vidasıyla (eğer varsa) **çok küçük** miktarda oynamayı deneyin.

3.  **Rölanti motorunu** söküp **temizleyin**.

4.  **Soğutucu sıcaklık sensörünü değiştirin.** Bu hem nispeten ucuz hem de sık görülen bir arızadır.

5.  **Vakum kaçak kontrolü** yapın.

6.  Son olarak, **yakıt basıncı regülatörünü** kontrol edin.

W124'ler mekanik olarak sağlam araçlardır ve bu sorun genellikle **hava ölçer veya rölanti motorunun temizlenmesi/ayarlanması** ile çözülür. PMS beyinini değiştirdiğiniz için artık sorunun kaynağı kesinlikle bu dediğimiz bileşenlerden biridir.

Geçmiş olsun, umarım en kısa sürede sorununuz çözülür.
Expert (14.2k puan) tarafından

İlgili sorular

0 oy
1 cevap
1, Ekim, 2012 OtoGüncel Expert (14.2k puan) tarafından soruldu | 476 kez görüntülendi
0 oy
1 cevap
11, Eylül, 2012 OtoGüncel Expert (14.2k puan) tarafından soruldu | 242 kez görüntülendi
0 oy
1 cevap
27, Mayıs, 2013 NOUMAN OtoFan (150 puan) tarafından soruldu | 4.3k kez görüntülendi
0 oy
1 cevap
12, Şubat, 2015 SERKAN tarafından soruldu | 2.0k kez görüntülendi
0 oy
1 cevap
12, Mart, 2013 OtoGüncel Expert (14.2k puan) tarafından soruldu | 5.0k kez görüntülendi
349 soru
281 cevap
12 yorum
371 kullanıcı
Grafik Tasarım