Aracım 2008 model 1,5 dci symbol,134bin kmde.aracımda rölanti dalgalanması var, rölantide devir ibresi ilk çalıştımadan sonra sabit seyresiyorken dalgalanmaya başlıyor bir ara 1000 devire anlık inip çıkyor bu durum rölantide bekleme süresine göre sıralı devam ediyor.bir de 130 km hıza normal devirli hızda çıkarken 130 km de kızdırma bujisi ikaz lambası 2-3 saniye kadar yanıyor o an araç anlık olarak sanki arkadan biri tutup bırakıyor gibi anlık bir tutulma yaşıyor ışık söndüğü an yağ gibi kayıyor ve hızlanmaya devam ediyor bu durum 10ar km arayla tekrar ediyor(130-140-150..)bu hızlanma sırasında 7-10 litre seviyesinde görünen yakıt sarfiyatı ışığın yanıp sönmesiyle yarıya düşüyor. Araçta gözle görülür bir yakıt artışı var. Aracım ilk marşta alıyor çalışma problemi yok. Rölanti sırasında vuruntu yok sadece dalgalanma var hava ve mazot filtreleri yeni dönüşüm hortumu yeni değişti çatlak ihtimalinden dolayı. Arıza tesbiti için bilgisayara bağladık arıza kodu yok. Map ve maf sensörlerinin kirli olmasından dolayı dalgalanma yapar deniyor ama ustaların ilk yaptığı şey pompa ve enjektörlere yönlenmek. Enjektörlerde sıkıntı olsa vuruntulu çalışır diye biliyorum.araçta yukarı dediğim dalgalanma ve anlık 1000 devire inip çıkma esnasındaki horlama sesine benzeyen ses harici olağan dışı bir metalik ses yok(vuruntu uğultu vs)
Yol bilgisayarı yakıt sarfiyat ekranı açık dolaşıyorum ekran bazen dur kalktan sonra 00:00 yerine --:-- konumuna geçiyor, bu konuma geçince belli bir süre kaç devir kaç km hız olursa olsun sarfiyat göstermiyor --:-- pozisyonda kalmaya devam ediyor sonra yüksek sarfiyat 5-9 litre gibi bir orandan başlıyor(olağan dışı yüksek yakıt) sonra gaza basma durumuna göre yükseliyor ya da alçalıyor.
Nasıl bir yol izlemeliyim diagnostik teste sokmadan map maf sensörlerini temizletip öyle deneyip gerekirse mi diag. teste sokayım yoksa direk teste mi sokayım.