OtoGüncel Forum
0 oy
1.2k kez görüntülendi

Merhaba ,

2016 model corsa e otomatik vites araç sahibiyim araçla 2200-2500  d/d seyir ederken aniden trafik sıkışıklığına girdiğimde devrin 1200-1800 d/d bandında düşmesi ve fren pedalına 3/2 oranında basılı olarak trafik sıkışıklığında  bekleme halinde  iken araç motorunda ard arda yüksek şiddetle titreşim veya vibrasyon oluşmaktadır bu titreşim bazen yüksek oluyor ki motor kulağını  kıracak şekilde titreşim oluşmaktadır sizce bu titreşimin  kaynağı nedir 

OtoFan (120 puan) tarafından | 1.2k kez görüntülendi

1 cevap

0 oy
Aracım 2008 model 1,5 dci symbol,134bin kmde.aracımda rölanti dalgalanması var, rölantide devir ibresi ilk çalıştımadan sonra sabit seyresiyorken dalgalanmaya başlıyor bir ara 1000 devire anlık inip çıkyor bu durum rölantide bekleme süresine göre sıralı devam ediyor.bir de 130 km hıza normal devirli hızda çıkarken 130 km de kızdırma bujisi ikaz lambası 2-3 saniye kadar yanıyor o an araç anlık olarak sanki arkadan biri tutup bırakıyor gibi anlık bir tutulma yaşıyor ışık söndüğü an yağ gibi kayıyor ve hızlanmaya devam ediyor bu durum 10ar km arayla tekrar ediyor(130-140-150..)bu hızlanma sırasında 7-10 litre seviyesinde görünen yakıt sarfiyatı ışığın yanıp sönmesiyle yarıya düşüyor. Araçta gözle görülür bir yakıt artışı var. Aracım ilk marşta alıyor çalışma problemi yok. Rölanti sırasında vuruntu yok sadece dalgalanma var hava ve mazot filtreleri yeni dönüşüm hortumu yeni değişti çatlak ihtimalinden dolayı. Arıza tesbiti için bilgisayara bağladık arıza kodu yok. Map ve maf sensörlerinin kirli olmasından dolayı dalgalanma yapar deniyor  ama ustaların ilk yaptığı şey pompa ve enjektörlere yönlenmek. Enjektörlerde sıkıntı olsa vuruntulu çalışır diye biliyorum.araçta yukarı dediğim dalgalanma ve anlık 1000 devire inip çıkma esnasındaki horlama sesine benzeyen ses harici olağan dışı bir metalik ses yok(vuruntu uğultu vs)

Yol bilgisayarı yakıt sarfiyat ekranı açık dolaşıyorum ekran bazen dur kalktan sonra 00:00 yerine --:-- konumuna geçiyor, bu konuma geçince belli bir süre kaç devir kaç km hız olursa olsun sarfiyat göstermiyor --:-- pozisyonda kalmaya devam ediyor sonra yüksek sarfiyat 5-9 litre gibi bir orandan başlıyor(olağan dışı yüksek yakıt) sonra gaza basma durumuna göre yükseliyor ya da alçalıyor.

Nasıl bir yol izlemeliyim diagnostik teste sokmadan map maf  sensörlerini temizletip öyle deneyip gerekirse  mi diag. teste sokayım yoksa direk teste mi sokayım.
tarafından

İlgili sorular

0 oy
0 cevap
28, Temmuz, 2015 yasinaslan769 OtoFan (120 puan) tarafından soruldu | 709 kez görüntülendi
0 oy
1 cevap
6, Nisan, 2017 FatihSwat OtoFan (120 puan) tarafından soruldu | 781 kez görüntülendi
0 oy
0 cevap
28, Temmuz, 2015 kadir522 OtoFan (120 puan) tarafından soruldu | 1.2k kez görüntülendi
0 oy
1 cevap
28, Temmuz, 2015 enverKoçyiğit OtoFan (120 puan) tarafından soruldu | 473 kez görüntülendi
0 oy
0 cevap
3, Mayıs, 2019 Ugrak37 OtoFan (120 puan) tarafından soruldu | 8.6k kez görüntülendi
348 soru
260 cevap
12 yorum
366 kullanıcı
Grafik Tasarım